Drumetii in Romania

Hidratarea

In  ceea ce priveste hidratarea pe munte, va voi relata cum fac eu si va spun, inca de la inceput, ca nu suntem la fel, iar fiecare corp se comporta diferit.


In  generel folosesc procedeul ”camila”, adica beau apa inainte cu o zi si dupa tura, astfel economisind o parte din energia necesara caratului de cantitati mari de apa in spate.


Cand pleci in tura trebuie sa te interesezi despre traseul pe care il vei urma si despre starea izvoarelor din zona tranzitata (au secat sau sunt inghetate). Nu bei apa din lacuri statatoare, din apropierea stanelor sau, daca o faci, trebuie sa fierbi apa sau sa folosesti filtre sau pastile de purificare.

Iarna poti sa topesti zapada, deci trebuie sa ai la tine primus, butelie si cana de tabla, plus termos pentru depozitarea pe timpul turei. (regula de baza, zapada sa nu fie galbena J) )
In principiu, in momentul in care ai senzatia de sete incepe sa se instaleze deshidratarea si chiar crampele musculare, deci trebuie sa bei preventiv. Eu folosesc camelbak-ul (plosca sau perfuzie, cum ii mai supunem), pentru a nu depinde de altii sau a nu fi nevoit sa opresc pentru a bea apa, dar si pentru ca asa am ocazia sa consum cate putin ori de cate ori am nevoie.


Iarna, clar, trebuie sa folosesti termosul pentru a avea lichide calde la tine, iar pe varf imi place sa beau o gura, doua de cola (normala, nu fara zahar), care contine atat zahar, cat si cofeina. Pentru o functionare normala a organismului este recomandat sa bem cam 200 ml pe ora.